
INVENTURA FEBIA
Od 4. ledna 2011 uvádí Česká televize na ČT 2 každé úterý večer ve 21. 55 hod. pořad INVENTURA FEBIA, který každý týden přináší výběr nejzajímavějších pořadů z historie našeho studiad
Od 4. ledna 2011 uvádí Česká televize na ČT 2 každé úterý večer ve 21. 55 hod. pořad INVENTURA FEBIA, který každý týden přináší výběr nejzajímavějších pořadů z historie našeho studiad


POŘADY FEBIA VE VYSÍLÁNÍ ČESKÉ TELEVIZE 2011
Kromě úterní večerní Inventury Febia na ČT2, budou po celý rok, v rámci pořadu Cestování s Dvojkou – Evropská krajina uváděné na ČT2 vždy v úterý v 17.30 také reprízy 48 dílů pořadu Cestománie, natočené v evropských zemích v létech 1999-2004.
Kromě úterní večerní Inventury Febia na ČT2, budou po celý rok, v rámci pořadu Cestování s Dvojkou – Evropská krajina uváděné na ČT2 vždy v úterý v 17.30 také reprízy 48 dílů pořadu Cestománie, natočené v evropských zemích v létech 1999-2004.


CELOVEČERNÍ DOKUMENT ZACHRAŇTE EDWARDSE
V pondělí 15. 11. 2010, měl v pražském multiplexu Cinestar Anděl svou premiéru celovečerní dokument režisérky Dagmar Smržové Zachraňte Edwardse.
V pondělí 15. 11. 2010, měl v pražském multiplexu Cinestar Anděl svou premiéru celovečerní dokument režisérky Dagmar Smržové Zachraňte Edwardse.

DALŠÍ OCENĚNÍ FERA FENIČE
Filmový festival dokumentárních filmů NADOTEK v Ústí nad Orlicí ocenil na závěr svého 10. ročníku dílo režiséra a producenta Fera Feniče.
Filmový festival dokumentárních filmů NADOTEK v Ústí nad Orlicí ocenil na závěr svého 10. ročníku dílo režiséra a producenta Fera Feniče.

CESTOMÁNIE OPĚT NA TELEVIZNÍCH OBRAZOVKÁCH
Od pondělí 22.6.2009 bude každý den dopoledne uvádět TV NOVA kompletní cyklus oblíbených cestopisů filmové a televizní společnosti Febio „ Nová cestománie“.
Od pondělí 22.6.2009 bude každý den dopoledne uvádět TV NOVA kompletní cyklus oblíbených cestopisů filmové a televizní společnosti Febio „ Nová cestománie“.

FERO FENIČ dostane Cenu svého rodného města
Východoslovenské krajské město Prešov se rozhodlo udělit letošní Cenu města Prešov za rok 2008 FEROVI FENIČOVI.
Východoslovenské krajské město Prešov se rozhodlo udělit letošní Cenu města Prešov za rok 2008 FEROVI FENIČOVI.

ČESKÉ MILOVÁNÍ - nový dokumentární cyklus Febia míří na obrazovky
Skutečné příběhy o různých podobách lásky, vášně a citů.
Skutečné příběhy o různých podobách lásky, vášně a citů.


Předčasný konec projektu „21 pohledů na Prahu 21. století“
Stejnojmenný dokumentární cyklus o Praze očima osobností české kultury zůstane nedokončen. Praha nebude mít jako jiné světové metropole tvůrčím způsobem zachycenou svou jedinečnou tvář.
Stejnojmenný dokumentární cyklus o Praze očima osobností české kultury zůstane nedokončen. Praha nebude mít jako jiné světové metropole tvůrčím způsobem zachycenou svou jedinečnou tvář.


FEBIO SLAVÍ 15. NAROZENINY
4.4.1992 se poprvé představilo Febio divákům prostřednictvím televizních obrazovek
4.4.1992 se poprvé představilo Febio divákům prostřednictvím televizních obrazovek

CESTOMÁNIE SE LOUČÍ, VRÁTÍ SE ZA ROK NA OBRAZOVKÁCH FEBIO TV
Odvysíláním posledního pokračování cyklu Nová cestománie „Chorvatsko: Nema problema“ zmizel po šesti letech populární cestopis z obrazovek.
Odvysíláním posledního pokračování cyklu Nová cestománie „Chorvatsko: Nema problema“ zmizel po šesti letech populární cestopis z obrazovek.

Nová cestománie přináší unikátní pohled na měnící se svět
Oblíbený cestopisný cyklus Nová cestománie /dříve Cestománie/ vysílaný každou středu ve 22.20 na TV Nova dosáhl již 231. pokračování! Jedná se tak o nejdelší cestopisní seriál nejen v historii českých a česko-slovenských televizních stanic, ale i evropském kontextu!
Oblíbený cestopisný cyklus Nová cestománie /dříve Cestománie/ vysílaný každou středu ve 22.20 na TV Nova dosáhl již 231. pokračování! Jedná se tak o nejdelší cestopisní seriál nejen v historii českých a česko-slovenských televizních stanic, ale i evropském kontextu!

Febio pro ČT nevyrábí - a přesto je neustále na jejích obrazovkách
I když od června 2004 Febio již pro Českou televizi nic nevyrábí, můžete se s ním na jejích obrazovkách setkat týdně hned několikrát!
I když od června 2004 Febio již pro Českou televizi nic nevyrábí, můžete se s ním na jejích obrazovkách setkat týdně hned několikrát!


Novinky
16.07. 2007
Předčasný konec projektu „21 pohledů na Prahu 21. století“

Výbor pro kulturu a volný čas Magistrátu hl. města Prahy rozhodl dále nepokračovat v tvorbě uměleckých dokumentů a práci na cyklu „21 pohledů na Prahu 21. století“ v její třetině /po vzniku šesti dílů/ zastavil. Podle Febia, který cyklus vytvářelo, nedokončená široce koncipovaná dobová freska bez završení a komplexnosti zpracování tématu ztratila své opodstatnění a hodnotu, stejně jako dosud vynaložené finanční prostředky a tvůrčí úsilí osobností českého filmu.
Nyní torzo jednadvacetidílného dokumentárního cyklu „21 pohledů na Prahu 21 století“ začalo vznikat v roce 2002 z podnětu Magistrátu hl. m. Prahy, aby si i naše hlavní město, po vzoru jiných světových metropolí (např. Paříže, New Yorku či Moskvy…), uchovalo navždy v paměti svou jedinečnou tvář s neopakovatelnou atmosférou života v něm na počátku třetího tisíciletí (tedy nejen historických památek, ale i celé současné atmosféry města a pohledů na něj z různých autorských uhlů).
Projekt byl přerušen již v minulém roce, kdy finanční prostředky plánované pro tento projekt byly nakonec použity pro jiné záměry… Součastné rozhodnutí je tak jen výsledkem definitivního převládnutí jiných zájmů.
Zajímavé je, že dosud natočené díly byly původně přijaté nejen odbornou veřejností, ale i samotným magistrátem velmi pozitivně. Projektu byla věnována i velká pozornost médií a byl pravidelně premiérován – za účasti představitelů města – na mezinárodním filmovém festivalu Febiofest. O jejich odvysílání, již při startu projektu, projevila zájem i Česká televize – ale tvůrci je chtěli představit až po dokončení celého projektu, kdy právě až v komplexní podobě mohla vyniknout jeho umělecká i historická jedinečnost – stejně, jako tomu bylo u jiných projektů Febia jako např. GEN.
Febio s.r.o. se původně samo o tento projekt vůbec neucházelo, ale bylo k jeho realizaci vyzváno, jakožto v daném žánru nejrenomovanější česká filmová a televizní společnost, v níž , jako jediné v naši zemi, vzniklo za 15 let od doby jejího založení již přes 1200 autorských dokumentů, které bylo možné sledovat (také jako od jediného studia v naší zemi) na v š e c h celoplošně vysílajících televizních stanicích v ČR (Česká televize, TV Nova, Prima TV). Řada snímků z její produkce získala také ocenění na významných festivalech doma i v zahraničí a je uváděna i ve více než desítce zemí tří kontinentů.
Cyklus „21 pohledů na Prahu 21. století“ se tak rozhodnutím Magistrátu stal vůbec prvním nedokončeným projektem Febia v jeho letité historii…
Společnost Febio, která se díky získání TV licence na digitální televizní stanici FEBIO TV, potýká s bojkotem stávajících televizí, které s ní ukončily spolupráci, tak nemůže načasováním, nelogičností a neekonomičností tohoto rozhodnutí vyloučit, že i tento krok není součástí pokračujících pokusů o její likvidaci, jako zázemí příští FEBIO TV.
Odbor kultury, památkového péče a cestovního ruchu hlavního města Prahy zrušením rozpracovaného projektu žádné významné finanční prostředky neušetřil, protože začal realizovat jiný projekt zaznamenávající historické památky Prahy. Jeho výsledky ale zatím nebyly představeny odborné nebo laické veřejnosti – jak tomu bylo vždy v případě Febia...
Hlavní město Praha v oblasti kultury trvale opomíjí oblast audiovize, které v porovnání např. s divadlem nebo jinými žánry, věnuje vůbec nejméně pozornosti, tedy jen nejzanedbatelnější zlomek finančních prostředků z rozpočtu určeného na kulturu…
Dokončené díly cyklu „21 pohledů na Prahu 21. století“:
Pod vedením Febia osobnosti české umělecké tvorby (filmaři, hudebníci, divadelníci apod.) začaly zachycovat svým jedinečným rukopisem tep doby v našem velkoměstě pro budoucí generace.
Cyklus svým vyznáním "Moje Praha" symbolicky zahájil v roce 2002 klasik a mimořádná osobnost českého filmu režisér Otakar Vávra. Svou filmovou kariéru totiž odstartoval v roce 1934 právě filmem o Praze - jeho debutem byl dokument "Žijeme v Praze", kde poeticky zachytil obraz pražského všedního dne. V tomto vzpomínkovém, středometrážním, snímku srovnává nestor české kinematografie Prahu třicátých let a současnost, prochází Prahou a vzpomíná na své přátele a kolegy, kteří určovali ráz tehdejšíhoAAA+ 2015 New Fashion is Very Special In Our Store. kulturního a politického života - tentokrát symbolicky ve svém posledním díle.
V pořadí druhý, také středometrážní, díl "Praha inspirativní" režiséra a kameramana Jaroslava Brabce, vypovídal o tom, jak Praha vždy inspirovala naše i zahraniční umělce.
V roce 2004 vznikly krátkometrážní díly „Praha hudební“, obraz Prahy jako křižovatky cest velkých světových hudebních osobností a největších českých talentů od filmového a divadelního režiséra, herce a hudebníka Ondřeje Havelky, „Praha kulturní“, v níž nejtalentovanější mladý tvůrce režisér Jakub Sommer představuje Prahu jako město pulsující a nabité kulturou a velmi osobitý snímek „Pražské hřbitovy“, významného slovenského režiséra a pedagoga Dušana Trančíka, který zaznamenal jedinečný svět pražských hřbitovů – od těch nejmenších až po ty největší, kde odpočívá více mrtvých než kolik má dnes Praha obyvatel. O rok později k nim přiby l další snímek režiséra Pavla Jandourka /v současné době běží v kinech jeho film Maharal - Tajemství talismanu/ o historii a jedinečném milieu pražských krčem, hostinců, pivnic, vináren a jiných restauračních zařízení „Hlučné samoty města pražského“.
Ve fázi příprav nyní zaskočil předčasný konec celého projektu díl režisérky Věry Chytilové „Pražské pasáže“, který sliboval zajímavý pohled na málo známou raritu Prahy. Pražský svět pasáží s bohatou spletí průchozích domů a průchodů v jejím podání měl být další jedinečnou tváří našeho hlavního města.
Nyní torzo jednadvacetidílného dokumentárního cyklu „21 pohledů na Prahu 21 století“ začalo vznikat v roce 2002 z podnětu Magistrátu hl. m. Prahy, aby si i naše hlavní město, po vzoru jiných světových metropolí (např. Paříže, New Yorku či Moskvy…), uchovalo navždy v paměti svou jedinečnou tvář s neopakovatelnou atmosférou života v něm na počátku třetího tisíciletí (tedy nejen historických památek, ale i celé současné atmosféry města a pohledů na něj z různých autorských uhlů).
Projekt byl přerušen již v minulém roce, kdy finanční prostředky plánované pro tento projekt byly nakonec použity pro jiné záměry… Součastné rozhodnutí je tak jen výsledkem definitivního převládnutí jiných zájmů.
Zajímavé je, že dosud natočené díly byly původně přijaté nejen odbornou veřejností, ale i samotným magistrátem velmi pozitivně. Projektu byla věnována i velká pozornost médií a byl pravidelně premiérován – za účasti představitelů města – na mezinárodním filmovém festivalu Febiofest. O jejich odvysílání, již při startu projektu, projevila zájem i Česká televize – ale tvůrci je chtěli představit až po dokončení celého projektu, kdy právě až v komplexní podobě mohla vyniknout jeho umělecká i historická jedinečnost – stejně, jako tomu bylo u jiných projektů Febia jako např. GEN.
Febio s.r.o. se původně samo o tento projekt vůbec neucházelo, ale bylo k jeho realizaci vyzváno, jakožto v daném žánru nejrenomovanější česká filmová a televizní společnost, v níž , jako jediné v naši zemi, vzniklo za 15 let od doby jejího založení již přes 1200 autorských dokumentů, které bylo možné sledovat (také jako od jediného studia v naší zemi) na v š e c h celoplošně vysílajících televizních stanicích v ČR (Česká televize, TV Nova, Prima TV). Řada snímků z její produkce získala také ocenění na významných festivalech doma i v zahraničí a je uváděna i ve více než desítce zemí tří kontinentů.
Cyklus „21 pohledů na Prahu 21. století“ se tak rozhodnutím Magistrátu stal vůbec prvním nedokončeným projektem Febia v jeho letité historii…
Společnost Febio, která se díky získání TV licence na digitální televizní stanici FEBIO TV, potýká s bojkotem stávajících televizí, které s ní ukončily spolupráci, tak nemůže načasováním, nelogičností a neekonomičností tohoto rozhodnutí vyloučit, že i tento krok není součástí pokračujících pokusů o její likvidaci, jako zázemí příští FEBIO TV.
Odbor kultury, památkového péče a cestovního ruchu hlavního města Prahy zrušením rozpracovaného projektu žádné významné finanční prostředky neušetřil, protože začal realizovat jiný projekt zaznamenávající historické památky Prahy. Jeho výsledky ale zatím nebyly představeny odborné nebo laické veřejnosti – jak tomu bylo vždy v případě Febia...
Hlavní město Praha v oblasti kultury trvale opomíjí oblast audiovize, které v porovnání např. s divadlem nebo jinými žánry, věnuje vůbec nejméně pozornosti, tedy jen nejzanedbatelnější zlomek finančních prostředků z rozpočtu určeného na kulturu…
Dokončené díly cyklu „21 pohledů na Prahu 21. století“:
Pod vedením Febia osobnosti české umělecké tvorby (filmaři, hudebníci, divadelníci apod.) začaly zachycovat svým jedinečným rukopisem tep doby v našem velkoměstě pro budoucí generace.
Cyklus svým vyznáním "Moje Praha" symbolicky zahájil v roce 2002 klasik a mimořádná osobnost českého filmu režisér Otakar Vávra. Svou filmovou kariéru totiž odstartoval v roce 1934 právě filmem o Praze - jeho debutem byl dokument "Žijeme v Praze", kde poeticky zachytil obraz pražského všedního dne. V tomto vzpomínkovém, středometrážním, snímku srovnává nestor české kinematografie Prahu třicátých let a současnost, prochází Prahou a vzpomíná na své přátele a kolegy, kteří určovali ráz tehdejšíhoAAA+ 2015 New Fashion is Very Special In Our Store. kulturního a politického života - tentokrát symbolicky ve svém posledním díle.
V pořadí druhý, také středometrážní, díl "Praha inspirativní" režiséra a kameramana Jaroslava Brabce, vypovídal o tom, jak Praha vždy inspirovala naše i zahraniční umělce.
V roce 2004 vznikly krátkometrážní díly „Praha hudební“, obraz Prahy jako křižovatky cest velkých světových hudebních osobností a největších českých talentů od filmového a divadelního režiséra, herce a hudebníka Ondřeje Havelky, „Praha kulturní“, v níž nejtalentovanější mladý tvůrce režisér Jakub Sommer představuje Prahu jako město pulsující a nabité kulturou a velmi osobitý snímek „Pražské hřbitovy“, významného slovenského režiséra a pedagoga Dušana Trančíka, který zaznamenal jedinečný svět pražských hřbitovů – od těch nejmenších až po ty největší, kde odpočívá více mrtvých než kolik má dnes Praha obyvatel. O rok později k nim přiby l další snímek režiséra Pavla Jandourka /v současné době běží v kinech jeho film Maharal - Tajemství talismanu/ o historii a jedinečném milieu pražských krčem, hostinců, pivnic, vináren a jiných restauračních zařízení „Hlučné samoty města pražského“.
Ve fázi příprav nyní zaskočil předčasný konec celého projektu díl režisérky Věry Chytilové „Pražské pasáže“, který sliboval zajímavý pohled na málo známou raritu Prahy. Pražský svět pasáží s bohatou spletí průchozích domů a průchodů v jejím podání měl být další jedinečnou tváří našeho hlavního města.



