Tvorba | HODINOVÉ DOKUMENTY
Velká témata dneška v současném českém dokumentu.
Česká Televize – Telexport
Kavčí hory, 140 00 Praha 4
tel: 26 11 37 047
fax: 26 12 11 354
e-mail: telexport@czech-tv.cz
O této sérii:
Pokaždé, když se hodinový dokument z dílny FEBIA objevil na televizní obrazovce, nikdy nezůstal bez povšimnutí. A nemuselo jít vždy jen o exkluzivní natáčení po boku někdejší první dámy „Sedmnáct měsíců Dagmar Havlové“, které skončilo prezidentovou dramatickou hospitalizací v Rakousku, ale i o ryzí osobní zpovědi a sny několika českých žen.
Například hodinovka „O čem sní ženy“ se právem stala mnohokrát reprízovaným hitem a její režisérku Olgu Sommerovou nasměrovala k literární dráze, neboť osudy těchto i dalších hrdinek se začaly objevovat v knižní podobě. Bez zajímavosti není ani to, že režisérka svůj námět nejprve nabízela dramaturgii České televize, kde byla odmítnuta a Febio námět prosadilo proti vůli vedoucí tvůrčí skupiny... (nebylo to poprvé).
Hodinové dokumenty patřily v tvorbě Febia vždy k výjimečným tvůrčím činům a také vždy v roce svého vzniku byly nejsledovanějšími českými dokumenty na televizních obrazovkách.
Žádné pořady nebyly nalezeny.
Periodicita:
občasník
Vysíláno v letech:
1997, 1998 a 1999
Délka:
58 minut
První část:
„Skutečný život na zámku“ (režie: Ján Sebechlebský)
Poslední část:
„Mami, ty to pochopíš“ (režie: Dagmar Smržová)
Copyright:
Česká televize
Celkem dílů:
6
Kontakt:Česká Televize – Telexport
Kavčí hory, 140 00 Praha 4
tel: 26 11 37 047
fax: 26 12 11 354
e-mail: telexport@czech-tv.cz
O této sérii:
Pokaždé, když se hodinový dokument z dílny FEBIA objevil na televizní obrazovce, nikdy nezůstal bez povšimnutí. A nemuselo jít vždy jen o exkluzivní natáčení po boku někdejší první dámy „Sedmnáct měsíců Dagmar Havlové“, které skončilo prezidentovou dramatickou hospitalizací v Rakousku, ale i o ryzí osobní zpovědi a sny několika českých žen.
Například hodinovka „O čem sní ženy“ se právem stala mnohokrát reprízovaným hitem a její režisérku Olgu Sommerovou nasměrovala k literární dráze, neboť osudy těchto i dalších hrdinek se začaly objevovat v knižní podobě. Bez zajímavosti není ani to, že režisérka svůj námět nejprve nabízela dramaturgii České televize, kde byla odmítnuta a Febio námět prosadilo proti vůli vedoucí tvůrčí skupiny... (nebylo to poprvé).
Hodinové dokumenty patřily v tvorbě Febia vždy k výjimečným tvůrčím činům a také vždy v roce svého vzniku byly nejsledovanějšími českými dokumenty na televizních obrazovkách.
Žádné pořady nebyly nalezeny.